torsdag 21 januari 2010

Språkpolis

Men hej... vad har hänt med vårt språk? Varför stavar vi av alla ord i tid och otid? Och varför läser ingen igenom texter innan de publiceras eller trycks? Låter jag lite nitisk? Det är jag. Mig spelar det INGEN roll hur man skriver på bloggar, i sms, på fb osv men när det är skyltar och annat mer tryckt material så blir jag TOKIG. Ofta bara så skrattretande...

Hittade denna härliga bild på en av mina nya favoritbloggar idag;









Och visst måste de väl betyda precis som det står, här ställer man sina barn, och sina kundvagnar? Haha... undrar just om barnen står kvar om man ställer dom vid detta härliga element... *skratt* Vad är det för fel på lekrum?? (Hittade den här på min nya favoritblogg http://promotion.bonniertidskrifter.se/nike/ )

På tal om lekrum ska Tim idag för första gången vara på Gymini (Gymnasiums barnpassning) när jag tränar. Ska bli spännande att se hur det fungerar..

Idag blir för övrigt en härlig pysseldag. Nicola kommer hit och pysslar loss hela kvällen lååååång... fasen va mysigt! Och jag ligger ju redan efter i bloggen med alla nya projekt. så nu kan det bli fler uppdateringar...håll ut!! =)

Njut av dagen!!

1 kommentar:

NB sa...

Ska bli så kul att träffas! Ska ge mig på lite packning nu! Kram!